Review: Het Forest Feast kookboek

626

Een kookboek met alléén maar vegetarische gerechten? Ondanks dat ik een echte flexitariër ben, zal je mij niet snel betrappen met een kookboek waar alleen maar groenten in worden gebruikt. Maar dit boek Het Forest Feast kookboek van Erin Gleeson heeft naast zeer smakelijke gerechten, ook nog eens een fantástisch uiterlijk.
Wanneer ik door het boek heen blader, ben ik daar in gedachte al een huisje aan de rand van het bos aan het uitzoeken. Want wat is dit tof! Met alle natuurlijke elementen om haar heen, geeft Erin een blik in haar prachtige stulpje dat in noord Californië is gevestigd. Hun ‘cabine in the woods’ kijkt uit over de bossen en je waant je werkelijk waar in een sprookje.

Kookboek review: The Forest Feast | www.deedylicious.nl

Nadat deze succesvolle fotografe en illustrator vertrok uit New York, waar ze al een brede klantenkring had opgebouwd van chefs, restaurants en magazines, begon ze in hun nieuwe huis een tweede carrière. Geïnspireerd door de lokale seizoensgroenten is ze haar recepten gaan illustreren en daaruit is het kookboek The Forest Feast ontstaan. Op de gelijknamige blog ‘the Forest Feast‘, verzamelt ze haar recepten en illustraties.
Met haar prachtige watercolor illustraties voegde ze een extra dimensie aan het boek toe. Ze verwerkt de illustraties los op de pagina’s, maar ook over de prachtige foto’s die zij en haar man gemaakt hebben. De illustraties waar ze het hele recept al in uitlegt vind ik ronduit briljant en hier gaat mijn creatieve hart dan ook sneller van kloppen.

Ik vind het een kunstwerkje dat in mijn kast mag pronken en af en toe trek ik het er uit. Natuurlijk om een recept uit te koken, maar vooral ook om even weg te dromen van een huis als dat van Erin en een locatie als waar zij wonen. En ook om geïnspireerd te raken over hoe je gerechten op de gevoelige plaat kunt vastleggen, en tekst en beeld samen te voegen. I simply adore this book!

Kookboek review: The Forest Feast | www.deedylicious.nlIk heb al eens de geweldige worteltagliatelle uit dit boek gemaakt. Echt geloof me als ik het zeg; je mist niet eens een stukje vlees! Wil je dus een keer een avondje geen vlees, haal dan vooral je inspiratie uit dit boek! Dit boek geeft je gezonde recepten, die makkelijk zijn te maken ook na een dag hard werken, maar het ook prima op een feestje doen.

Het Forest Feast kookboek
Auteur: Erin Gleeson
Prijs: €24,95