3x Waarom investeren in een ervaren foodfotograaf?

35

Als food merk, horeca ondernemer of foodblogger ben je het liefst elke dag nieuwe producten of gerechten aan het creëren. Hiermee kun je jouw publiek namelijk inspireren om de keuken in te gaan of om met jouw product aan de slag te gaan. Een smakelijke foto kan het verschil maken tussen een geïnteresseerde klant en iemand die voorbij loopt of verder klikt. Daarom is het inhuren van een ervaren foodfotograaf een van de beste investeringen die je kunt doen. Laten we eens kijken waarom.

Diverse ingrediënten om een falafel bowl mee te maken, zoals tomaten, paprika, falafel, peterselie, courgette, couscous en harissa.

1. Til je bedrijf naar een hoger niveau

Met foodfotografie til je je bedrijf naar een hoger niveau. Stel je eens voor: jouw gerechten, vastgelegd in het perfecte licht, met de juiste compositie en styling. Het is als kunst op een bord. Deze visuele aantrekkingskracht trekt niet alleen nieuwe klanten aan, maar zorgt er ook voor dat bestaande klanten steeds weer terugkomen.

Ik als ervaren foodfotograaf heb oog voor detail en kan de unieke kenmerken van jouw gerechten perfect naar voren brengen. Of het nu gaat om de kleurrijke groenten in een salade, een sappige steak op een bord óf een prachtige cocktail; een goede foto maakt het verschil.

Terrastafel gevuld met een plank waar een vleesgerecht op ligt met wat groenten en saus. Daarnaast een glas rode wijn en in de achtergrond een groen mandarijnboompje. Fotografie door DeedyLicious

Een beeld zegt meer dan duizend woorden, zeker als het gaat om eten.

2. Bouw aan een sterke merkidentiteit

Een consistente visuele stijl is essentieel voor een sterk merk. Je wilt het verhaal van jou onderneming of merk tenslotte goed vertalen naar beeld. Consistente, hoogwaardige foto’s versterken de herkenbaarheid van jouw bedrijf en creëren een professionele uitstraling. En met mij als professionele foodfotograaf creëer je een herkenbare look and feel voor jouw bedrijf.

Denk aan de kleuren, de styling en de sfeer van de foto’s. Deze elementen dragen bij aan de identiteit van jouw merk en zorgen ervoor dat klanten jouw bedrijf onthouden. Bovendien kan ik door middel van belichting of styling een bepaalde sfeer of emotie oproepen. Wil je bijvoorbeeld een huiselijke en warme sfeer uitstralen, of juist een moderne en strakke look? Ik kan je helpen om de juiste sfeer te creëren.

3. Profiteer van jarenlange kennis en ervaring

Met mijn jarenlange ervaring kan ik als food fotograaf bepalen wat de beste hoeken en belichting zijn om jouw gerechten of producten te fotograferen. Terwijl jij doet waar jij het beste in bent, leg ik jouw gerechten professioneel vast. En dat er meerdere manieren zijn om gerechten vast te leggen, dat zal je wel zien. Want er rollen meestal meerdere foto’s uit mijn camera van een gerecht. Je wilt tenslotte het in zijn totaliteit zien, maar vaak zijn de kleine details helemaal om van te smullen! De foto’s die ik maak zijn fris van kleur, hebben een fijne compositie en kunnen op meerdere manieren worden ingezet.

Met aandacht voor detail en gevoel voor stijl, kan ik de smaken en texturen van je gerechten tot leven brengen en jouw publiek verleiden. Daarnaast heb ik een netwerk van andere professionals in de branche, zoals stylisten, foodstylisten en props. Dit kan handig zijn als je op zoek bent naar extra ondersteuning bij je fotoshoot.

Cocktail met arancello en vermout met in de achtergrond een fruitschaal met sinaasappels. Een hand steekt een takje rozemarijn in de cocktail.

Bespaar geld met een ervaren foodfotograaf

Hoewel het inhuren van een professionele foodfotograaf in eerste instantie een investering lijkt, kan het je op de lange termijn juist geld besparen. Door mij jouw professionele fotoshoot te laten uitvoeren, heb je diverse foto’s tot je beschikking. En allemaal in dezelfde look en feel. Bovendien bespaar je kostbare tijd van jou of het personeel, omdat jullie het niet zelf hoeven te doen. Want het maken en bewerken van dit soort foto’s kost nou eenmaal tijd.

Investeer in de toekomst van je bedrijf met een ervaren foodfotograaf

Deze foto’s kun je vervolgens voor talloze marketingdoeleinden gebruiken, zoals:

  • Website: Hoogwaardige foto’s maken je website aantrekkelijker voor bezoekers en verhogen de geloofwaardigheid van je bedrijf.
  • Social media: Regelmatig nieuwe, smakelijke foto’s delen op de social media accounts van jouw horecaonderneming houdt je volgers betrokken en trekt nieuwe klanten aan.
  • Adverteren: Professionele foto’s zijn onmisbaar voor het maken van effectieve advertenties, zowel online als offline.
  • Printmedia: De foto’s zijn prachtig te gebruiken in print, denk aan menukaarten, folders, maar ook magazines.

Wil je als horeca ondernemer gedurende een langere periode professionele foto’s kunnen gebruiken, dan is het slim om elk seizoen jouw foodfotograaf te laten langskomen. Voor ondernemers zoals Ministerie van Geluk mag ik elk kwartaal de nieuwe kaart vastleggen.

Benieuwd hoe jouw gerechten eruit zouden zien op een professionele foto? Ontdek mijn portfolio en laat je inspireren!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Close
DeedyLicious © Copyright 2021. All rights reserved.
Close